برای خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری، روی لینک زیر کلیک کنید.

در این نوع بیمه نامه، شما مبلغی را به دلخواه خودتان به شرکت بیمه پرداخت می کنید. شرکت بیمه نیز بر اساس شرایط خودش، پول شما را سرمایه گذاری می کند و به شما سود حاصل از سرمایه گذاری را در پایان هر سال می دهد. البته این سود به دو شکل ثابت و متغیر هست. سود ثابت را بیمه مرکزی مشخص می کند و معمولا کمتر از سود بانکی است. ولی سود متغیر توسط شرکت بیمه مشخص می شود که معمولا بیشتر از سود بانکی می شود. در مجموع این دو سود، سود پرداختی در این نوع بیمه نامه خیلی بیشتر از سود بانکی است. از طرفی شما می توانید پس از سال دوم (بسته به نوع شرکت)، از سرمایه خودتان وام 4% بگیرید و همچنان شرایط بیمه عمرتان باقی بماند!

جدول خدمات بیمه عمر و سرمایه گذاری

مزایاشرح
معافیت مالیاتی: سرمایه و اندوخته بیمه‌نامه عمر به طور کامل از مالیات معاف هستند و هیچ‌گونه مالیاتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. علاوه بر این مالیات بر ارث به سرمایه فوت و اندوخته این بیمه تعلق نمی‌گیرد و این مبلغ به طور کامل و طبق قرارداد بلافاصله بعد از فوت فرد به وراث و ذی‌نفعان پرداخت می‌شود.
دریافت وام: از مزایای مهم داشتن بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، امکان دریافت وام روی سرمایه و اندوخته بیمه است. افراد می‌توانند بدون داشتن ضامن و وثیقه روی اندوخته بیمه، وام دریافت کنند و همزمان در صورت نیاز از پوشش‌های این بیمه نیز استفاده کنند. سقف پرداخت این وام 90 درصد از محل اندوخته است و سود وام نیز 4 درصد بیشتر از سود محاسباتی بیمه‌نامه است.
مشخص کردن ‌ذی‌نفع قرارداد بیمه: در این بیمه امکان مشخص کردن ذی‌نفع و وارث وجود دارد تا در صورت فوت، سرمایه فوت و اندوخته به ذی‌نفعان پرداخت می‌شود.
انعطاف پذیری: افراد می‌توانند به راحتی شرایط مختلف بیمه عمر مانند پوشش‌ها، حق‌بیمه و … را تغییر دهند. همچنین امکان انتخاب نحوه پرداخت حق‌بیمه نیز برای بیمه‌گذار وجود دارد.
فسخ یا بازخرید: بیمه گذار می تواند قبل از سررسید بیمه نامه، اقدام به بازخرید نماید و ارزش بازخرید را دریافت کند (در تامین اجتماعی چنین چیزی مطرح نیست).
پوشش هزینه های بیماری (در برخی از بیمه های عمر): معمولا این پوشش ها بیشتر در بیمه های عمر و سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود و بسته به شرکت بیمه ای متفاوت است. در این نوع بیمه نامه، شرکت بیمه گر، هزینه های درمان بیماری را در طول مدت بیمه نامه پرداخت می کند. به عبارت دیگر، می توان گفت علاوه بر بیمه عمر، شما یک بیمه درمان تکمیلی نیز به صورت رایگان خواهید داشت!
پوشش فوت عادی: درصورت فوت عادی بیمه شده سرمایه بیمه نامه به استفاده‌کننده بیمه نامه پرداخت می‌شود.
مدت زمان: بیمه های عمر و زندگی به طور معمول 10 سال و بیشتر می توانند باشند. این تعداد سال بسته به قرارداد شما با شرکت بیمه می تواند از 5 سال تا 30 سال نیز تغییر کند. در نظر داشته باشید که در بیمه تامین اجتماعی شما بایستی حداقل 30 سال حق بیمه پرداخت کنید تا بتوانید از مزایای آن استفاده کنید.
مزایای بیمه عمر